تاریخ : 1400/09/16 || بازدید : 2287


متخصص چشم لنز طبی و لنز رنگی

فمتولیزیک


فمتوليزيک يکي از جديدترين روش هاي اصلاح نزديک‌بيني، دوربيني و 
آستيگماتيسم است. ليزر فمتوسکند کاربردهاي متنوعي در چشم‌پزشکي دارد که شامل ايجاد انواع برش هاي قرنيه و لنز، درمان گلوکوم (آب‌سياه) و 
بيماري هاي رتين (شبکيه) مي‌شود.
در حال حاضر رايج ترين کاربرد آن مربوط به برش قرنيه در طي ليزيک است که مي‌توان آن را فرم برتر ليزيک دانست.
ليزر فمتوسکند تحولي عظيم در فن‌آوري برش مواد محسوب مي‌شود. هر پالس مادون قرمز ليزر فمتوسکند فقط چند فمتوثانيه (15-10 ثانيه) است و به همين دليل فرصتي براي آسيب به مناطق جانبي ندارد.
دستگاه‌هاي ليزر فمتوسکند به نرم‌افزارهايي مجهز هستند که به وسيله آنها مي‌توان تعداد، اندازه، مقدار انرژي و فرکانس پالس‌هاي تابيده شده را تنظيم نمود. با استفاده از اين نرم‌افزار مي توان محل دقيق تابش پالس ها از نظر عمق و وسعت مورد نظر را نيز تعيين نمود. بنابراين هنگام استفاده از ليزر فمتوسکند در برش قرنيه، انرژي ليزر دقيقاً در يک نقطه مشخص در سطح و يا عمق قرنيه متمرکز مي‌شود. هر پالس باعث ايجاد يک حباب ميکروسکوپي مي‌شود که بافت قرنيه اطراف خود را از هم جدا مي‌کند. به اين پديده   "Photodisruption" مي‌گويند. با کنار هم قرار دادن هزاران حباب، مي‌توان يک برش بسيار ظريف در بافت قرنيه ايجاد کرد.

 سرعت، دقت، ايمني و انعطاف‌پذيري
سرعت تکرار بسيار بالا در ايجاد برش قرنيه در فمتوليزيک
نقطه کانوني کوچک و پالس انرژي پايين براي ايجاد برش هاي منظم و صاف
طرح برش منحصر به فرد براي به حداقل رساندن OBL
امکان برنامه‌ريزي ساده براي طراحي برش هاي خاص از نظر شکل و قطر فلپ، زاويه برش محيطي و اندازه ومحل hinge
استفاده از PerfectPulse Technology در طراحي هر برش
 
 
 سرعت، دقت و ايمني
کنترل فرآيند عمل جراحي با دقت و ظرافت بالا
برطرف ساختن عوامل محيطي اثر گذار بر قدرت دستگاه با استفاده از طراحي مناسب
به کارگيري روش ره گيري سريع حرکات چشم (Eye Tracker)
عدم ايجاد حرارت بر روي قرنيه و جلوگيري از خشکي آن
افزايش کيفيت بينايي و کوتاهي دوره بهبود با استفاده از تکنيک Flying Spot
کاهش قابل توجه خطر عفونت چشم به دليل کاهش مواجهه سطح داخلي قرنيه با هواي محيط

بهبود سريع : اغلب بيماران پس از يک يا دو روز مي‏توانند به فعاليت‏هاي روزمره باز گردند. غالبا درد وجود ندارد و بعد از 24 ساعت ديد مفيدي ايجاد مي‏شود. در آر.کي. (برش قرنيه) و پي.آر.کي. (ليزر) ناراحتي‏ ها بيشتر است.
تصحيح طيف وسيعي از ميوپي: با استفاده از ليزيک حدود 12 ديوپتر نزديک‏ بيني را مي ‏توان به خوبي اصلاح کرد. در حاليکه استفاده از پي.آر.کي. (ليزر) براينمره بالا (بيش از 7 ديوپتر) مي‏تواند منجر به کدورت قرنيه، کاهش ديد و بازگشت بخشي از نمره چشم شود. همچنين عمل آر.کي. (برش قرنيه) معمولا قادر به اصلاح بيش از 5 تا 6 ديوپتر نيست.
قابليت تکرار: در مورد تصحيح کمتر از حد با عمل ليزيک، ميتوان با بلند کردن لايه نازکي که در طي عمل اول ايجاد شده و ليزر مجدد، اين عمل را تکرار کرد. بهبودي مانند عمل اول سريع است.
پايداري طولاني مدت اثر عمل: اغلب مطالعات نشان مي‏ دهد که در عرض 6-3 ماه نمره چشم ثابت مي‏ شود، چرا که پس از اين مدت تغيير ناچيزي در ساختمان قرنيه و ترميم متعاقب آن ايجاد مي‏ شود.
حفظ ساختمان طبيعي قرنيه: لايه نازک برداشته شده بعد از چند روز کاملاٌ محکم مي‏ گردد، به شکلي که با پلک ‏زدن يا مالش چشم جابجا نمي ‏شود. در عمل ليزيک بر خلاف عمل آر.کي. يا برش قرنيه، استحکام قرنيه و مقاومت آن در مقابل ضربه کاهش نمي‏ يابد‏‏.
عدم ايجاد کدورت: بر خلاف پي.آر.کي. (ليزر) که در نمره‏ هاي بالا احتمال کدورت قرنيه در آن وجود دارد، در عمل ليزيک هيچ گونه کدورتي در قرنيه ايجاد نمي‏ شود.
عدم نياز به استفاده طولاني مدت از قطره‏هاي چشمي: در عمل ليزيک بر خلاف پي.آر.کي. نيازي به کنترل ترميم زخم با استفاده از قطره‏هاي استروييدينيست. بيماران ليزيک معمولا بيش از يک هفته به دارو نياز ندارند.

عمل ليزيک نيازمند جراح ماهر است. بخاطر پيچيدگي عمل، تجربه کافي براي حصول نتيجه مناسب لازم است. دکتر محمد رضا خوش سرور چندين عمل ليزيک را با نتايج عالي انجام داده‏ است همچنين در اين زمينه ايران از جمله کشورهايي است که تجربه بسيار زيادي دارد.
قيمت وسايل گران است. قيمت دستگاه ليزر و وسايل مورد نياز 400 ميليون تومان و هزينه نگهداري سالانه آن حدودا 50 تا 100 ميليون تومان است. با تغييرات سريع تکنولوژي، ليزرها را بايستي اغلب به روز کرد و تمامي اين هزينه به بيمارستان يا مراکز درماني تحميل خواهد شد.
کليه  عوارضي که در حين ايجاد لايه نازک( فلپ) با ميکروتوم هاي مکانيکي يا در دوران پس از عمل اتفاق ميافتاد در فمتو ليزيک هم ممکن است روي دهد ولي امکان آن يعلت دقت بالاي سيستم بسيار کمتر ميباشد. 



مرکز تخصصی چشم دانیال 
برطرف کردن عیوب انکساری ( لیزیک، لازک .PRK)
جراحی مدرن آب مروارید
اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم
تجویز و ساخت عینک و لنز زیر نظر پزشک با دستگاه کامپیوتری
نماینده رسمی لنزهای سولوتیکا از شرکت دامون طب در ایران
نماینده رسمی لنزهای بلا از دامون طب در ایران
نماینده رسمی لنزهای طبی ایراپتیکس و بوش اند لومب
نماینده رسمی لنزهای  رنگی ایراپتیکس ، سولکو ، دسیو ،آنستازیا
نماینده رسمی برترین عینک های اروپایی و آمریکایی
نماینده رسمی برترین عدسی های دنیا
 



انواع لنز

آخرين محصولات
فشارخون چشم
فشارخون چشم
سوراخ شبکیه
سوراخ شبکیه
دیابت چشم
دیابت چشم
جرقه چشم
جرقه چشم
تنبلی چشم
تنبلی چشم
پرش پلک
پرش پلک
آلرژی های چشم
آلرژی های چشم
تبخال چشم
تبخال چشم
زونا
زونا
قرمزی چشم
قرمزی چشم

مقالات تخصصی چشم پزشکی

سوزش چشم

سوزش چشم می توانند علل مختلفی از جمله ساده و پیچیده داشته باشند و احساس سوزش می تواند ...

بیشتر بخوانید

انواع لنزهای تماسی

لنزها بر حسب جنس، فاصله زماني براي تعويض و قابليت خوابيدن با لنز در شب تقسيم بندي مي شوند.

بیشتر بخوانید

تاثیرات آلودگی هوا بر چشم و پوست

آیا شدنی است، چشم‌های حساس را در هوای آلوده‌ بدون این‌که صدمه‌ای به آنها وارد شود، تمیز و سالم نگه داشت؟

بیشتر بخوانید

مقالات تخصصی انواع لنز و چشم پزشکی

بهترین برند های لنز در دنیا

سوالات متداول و تخصصی لنز

سوالات متداول درباره لنز رنگی، لنز طبی و چشم
جواب: در هر دو این جراحی ها از لیزر برای برداشتن لایه هایی از روی قرنیه استفاده می شود. در لازک این لایه برداری فقط در ناحیه خارجی قرنیه انجام می شود به همین دلیل بعضی از مشکلات در لایه برداری عمل لیزیک ایجاد می شود کمتر بوده اما دوره بهبودی طولانی تر بوده و درد بیشتری هم بعد از جراحی دارد.
جواب: در روش فمتو با استفاده از دستگاه لیزر فمتو سکند قطر کمتری از سطح قرنیه نسبت به لیزیک برداشته می شود و پس از ایجاد بی حسی با قطره چشم فمتو لیزر به قرنیه چشم تابانده می شود و برشی نازکی در سطح قرنیه ایجاد می کند. لایه برش خورده بعد از عمل به جای خود برگردانده می شود تا به عنوان پانسمان طبیعی از بافت جراحی شده محافظت می کند و احتیاجی به بخیه ندارد.
پاسخ: خود عمل چشم غیر از ریکاوری و یا کارهای قبل از عمل معمولا ده دقیقه طول می کشد و بیهوشی کامل ندارد و در اکثر مواقع حتی با قطره چشمی بی حس می کنند
جواب : آب مروارید به کدورت عدسی طبیعی چشم که در عنبیه قرار دارد گفته می شود و زمانی که بخش بزرگی از عدسی کدر می شود و بینایی طرف تا 50 درصد کاهش پیدا می کند باید عمل شود
در حال پاسخ: 1-حداقل سن 18 سال باشد 2- ثابت شدن نمره چشم در یکسال گذشته 3- ضخامت کافی برای قرنیه بعد از عکس برداری 4- نداشتن قوز قرنیه 5- عدم حاملگی و شیردهی 6- نداشتن بیماری های مانند دیابت، روماتیسم
معاینه کامل ساختمان چشم، اعمال و جراحیهای چشم توسط جراحان مجرب، دیدن ته چشم برای بیماران دیابتی، اعمال زیبایی پلک و بوتاکس، گرفتن فشار چشم، تعیین نمره چشم با دستگاههای کاملا کامپی

جهت آشنایی بیشتر با خدمات ما کلیک کنید
تهران - سعادت آباد - بلوار دریا - پلاک 30
برای دیدن آدرس دقیق کلیک کنید

لنز رنگی

لنز طبی

متخصص چشم